Mayrhofen 2010

Tja!

Nu har man kommit hem igen efter en vecka i underbara Österrike och närmare bestämt Mayrhofen :D 

M
åste ses 
A
llltid bra afterski
Ypperliga backar
Roligt värre
Härligt väder
Otroligt vackert och häftigt
Fett bra skidåkning
En tråkig vecka kan man inte få här
Nästan oändligt stort skidsystem

Det var en av... eller den bästa skidåkning jag haft, det var så otroligt fint!
Vi hade fint väder alla dagar förutom i Torsdags då man inte såg någonting, det var som en vit vägg av dimma framför en. Man fick lyssna för att hitta liften xD och sen fick man se upp så man inte råkade åka ut för någon kant, inte så mysigt att trilla ner för ett stup när man åker 2000 m ö h...
I Måndags åkte vi på glaciären i Mayrhofen (åkte även i Fredags), det var en av dom häftigaste saker jag har sett. Väldigt bra skidåkning, vi åkte på 3250 m ö h. Det vart lite svårare att andas men det gick bra :D Tänk er att åka övermolnen och ha en stor sol som skiner på en medan man åker i en av dom finaste pistade backarna du någonsin har åkt i och det enda man kan se så långt ögat når är bergstoppar som sticker upp mellan molnen, eller varför inte visa er istället för att förklara hur det ser ut...... 
Glaciären...


 

Men eftersom det var vår i dalen så var man tvungen att åka upp på topparna för att kunna åka skidor och då åkte man så kallade "Gondoler" eller "Äggliftar" och tro mig.. dom gick hökt upp över marken..

 

Sen var ju backarna lite annorlunda jämfört med här, många röda backar var som våra svarta backar här i Sverige och en del blåa där var som våra röda backar här...

 Detta är en röd backe xD (bilden är lite fixad, för när jag tog fotot försökte jag få så likt den lutning som det såg ut som i värkligheten).


Semester veckans låtar:
1. Hintertux - sök på YouTube efter "hintertux song" och välj den översta.

2. Amsterdam - Axel Fischer och några mer

3. 24 - Fjärilslarvens Sång - Vet ej artist

(dom två översta låtarna är tagna för att dom spelades mycket på After Skin och nr3 bara för att den e så konstig xD)

Detta var allt jag hade att bjuda på från min semester i Mayrhofen 2010. Kanske lägger upp någon mer bild senare..
Men tills dess.. ha de bra :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0